Obserwatorzy

niedziela, 21 lipca 2019

Baranów Sandomierski moich marzeń


W Baranowie Sandomierskim zakochałam się w chwili, gdy zobaczyłam go w jednym z moich ulubionych seriali- w "Czarnych chmurach". To była jedyna wycieczka szkolna, na którą jako dziecko z chorobą lokomocyjną,  jechałam z wielką radością. Zamek jest- hm... magiczny- a właściwie wydaje się ogromny - dzięki iluzjom architektonicznym.
O bogatej historii miejsca, oraz jego burzliwych losach można poczytać tu https://www.baranow.com.pl/zamek-i-muzeum/historia-zamku, a o tym, że nie tylko ja kocham "czarne chmury, można się przekonać tu:
http://tygodnikc.blogspot.com/2014/02/nie-takie-czarne-chmury.html

Zamek otacza przepiękny park z mruczącymi fontannami
 można się zasłuchać i zadumać...
 to się nazywa gruby kaliber!
 najpiękniejsze na zamku
 wujek Sambo- jak żywy! a poniżej wujek Bimbo!
hej rycerze, nie bij cie się
 ma laleczka 2 warkocze
podzielicie się!
W sercu Baranowa Sandomierskiego- czyli na uroczym maleńkim ryneczku znajduje się Serce Lasowiackie
W ryneczku znajduje się też Pizzeria i lodziarnio-cukiernia- oferta przepyszna- polecam

14 komentarzy:

  1. ooo - i ja zawsze czekałam na "Czarne chmury"!!!
    ach ten przystojny Leonard Pietraszak i zjawiskowa
    Elżbieta Starostecka - dla NICH warto obejrzeć znów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. często oglądam w wolnych chwilach- dla mnie to jeden z najlepszych polskich seriali

      Usuń
  2. Też lubię Czarne chmury, a w Baranowie na zamku byłam kilka lat temu. Jeszcze bez lalek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wizyta mojej lalki wywołała spore zaintersowanie

      Usuń
  3. Jakie cudowne maleństwo i jaka piękna przewodniczka ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wybrałam lalkę taka bardziej... hm... klimatyczną- b Baranów zasługuje na interesującego przewodnika

      Usuń
  4. Urocza towarzyszka wycieczki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jaka pomocna! zabawiała dziecko w czasie podróżny a potem opowiadała o pałacyku

      Usuń
  5. Ja bym tą laleczką nabiła armatę - raz nabiłam kucykiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jej ciałko sie prawie rozpada- to nie ryzykowałam

      Usuń
  6. Fantastyczna wycieczka i superaśna przewodniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję- jeśli nie jest to daleko- polecam na wyprawę!

      Usuń
  7. Fajna wycieczka :) A i Byulka przeurocza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to jedno z ciekawszych miejsc w zasięgu moich możliwości podróżniczych

      Usuń