Obserwatorzy

czwartek, 16 stycznia 2020

Megara

Wyobrażasz to sobie? Jasiek Parandowski nawet nie podał naszego imienia!
 Dajmy mu bana na fb!

Megaro, ach, Megaro! piękna, oszałamiająca swa urodą bohaterko filmu... A tak smutny los Cię spotkał...
Megara była córka króla Teb, Kreona (tak, to wujek  Edypa, brat Jokasty...)
Księżniczka została wydana za mąż za Herkulesa, po tym, jak bohater pomógł królowi w czasie wojny. W nagrodę dostał za żonę Megarę. Miał z nią kilkoro dzieci. Niestety w wyniku knowań Hery, szczęście małżeńskie nie trwało długo... w czasie składania ofiar, Herakles dostał szału i zamordował żonę i dzieci. Za zbrodnię musiał odpokutować i wykonał 12 sławnych prac.
Druga żona, Dejanira, już nie była ani tak łagodna, ani tak urocza... okazała się okropną zazdrośnicą. Ostatecznie  doprowadziła go do śmierci.
Taka ciekawostka, czy wiecie, że Jan Parandowski nawet nie wymienia jej imienia? Trzeba było sięgać dopiero do "Słowinka mitologii greckiej i rzymskiej", żeby dowiedzieć się, kim jest Megara.


12 komentarzy:

  1. O! Aż dwie. Podoba mi się ten mold. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. goszczę je u siebie do celów edukacyjnych... omawiamy mitologię =)

      Usuń
  2. Popatrz, czytałam mitologię wielokrotnie i faktycznie nie przypominam sobie tego imienia...
    Panny urocze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam opóźniony zapłon... film o Herkulesie był wieki temu, a mnie dopiero zebrało na oglądnięcie... automatycznie sięgnęłam do Mitologii sprawdzić

      Usuń
  3. też przeoczyłam tę jawną niesprawiedliwość!!!
    gratuluję duetu mitologicznych kobitek :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to jawna niesprawiedliwość!!!
      a kobitki są u mnie tylko w gościach

      Usuń
  4. Ale świetne te dziewczyny o bardzo intrygującej urodzie!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo mi się podobają, niestety są u mnie tylko w gościach

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie zauważyłam tego, czytając "Mitologię". No proszę...

    Piękne lalki.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja także widzę miałam mitologiczne luki w pamięci :-) Ciekawe... A panienki wielce urodziwe. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne Megary <3 Ja juz tez pozapominalam duzo z mitologii ale uwielbialam zawsze podczytywac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nom, pamiętam, jaki numer Dejanira odwaliła :D

    OdpowiedzUsuń