Obserwatorzy

niedziela, 30 października 2016

"To lubię"

Adam Mickiewicz,
"To lubię!"
"Spójrzyj, Marylo, gdzie się kończą gaje,
W prawo łóz gęsty zarostek,
W lewo się piękna dolina podaje,
Przodem rzeczułka i mostek.(...)

Czy tam bies siedział, 
czy dusza zaklęta,



Że o północnej godzinie
Nikt, jak najstarszy człowiek zapamięta,
Miejsc tych bez trwogi nie minie.

Bo skoro północ nawlecze zasłony,
Cerkiew się z trzaskiem odmyka,
W pustej zrąbnicy dzwonią same dzwony,

W chrustach coś huczy i ksyka.(...)

Ja, chociaż, pomnę, nieraz Andrzej stary
Zaklinał, nieraz przestrzegał,
Śmiałem się z diabłów, nie wierzyłem w czary,

Tamtędym jeździł i biegał.(...)

Zostać na polu samemu i w nocy,

"To lubię - rzekłem - to lubię!"

a oto sprawcy całego zamieszania:
Najprzystojniejszy duch na świecie! obiekt moich marzeń i westchnień od  lat!
niewiarygodnie czarujący, szarmancki i uwodzicielski Porter
przywędrowł do mnie od Pani Marzenki

 Dwie moja najulubieńsze Spectry-nigdy się nie mołam zdecytować, która wole bardziej... tak wiem, jedna z nich ma ubranko Car de Mew =)
CaMowa Duszka



14 komentarzy:

  1. Też go mam :) Trudno faceta uczesać , wygląda jak wkurzony Chopin :):) . Uwielbiam Spectry - to fakt, trudno wybrać spośród nich ulubienicę :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapsikałam mojego lalkierem do włosów- i nawet jest zadowalająco

      Usuń
  2. duszna Kama cudne oczyska ma!
    gęsta mgła niczym smog - wzrok
    Jej śledzi nas co krok - woalką
    zakrywa swe oblicze, na naszą
    nieuwagę licząc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko ją spotkać!moją natrafiła znajoma u siebie w sklepie i mi dała cynk, że jest, z zapytaniem, czy chće- no jaaasne, że chciałam!

      Usuń
  3. Moja ulubiona ballada Mickiewicza. Myślałam właśnie, żeby zamiast Halloween odprawić Dziady, ale się pochorowałam i nie wiem czy poradzę sobie z przygotowaniami do sesji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja niekoniecznie ulubiona ale jedna z najciekawszych

      Usuń
  4. Och moja ulubiona ballada! Nawet niedawno ją czytałam. :)
    Świetny i przystojny duch. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. duch rzeczywiście nadzwyczaj uwodzicielski i romantyczny

      Usuń
  5. Świetny wiersz i doskonale wybrane lalki!
    Facet ma ciekawe te włoski :-)

    OdpowiedzUsuń