Obserwatorzy

piątek, 5 października 2012

Zastanawia mnie, co stało się z oczami lalek?

Nie będę się tu silić na żadne naukowe zestawienia, powiem tylko o moich spostrzeżeniach. 
Wiem, za co lubię Barbie z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych: za ich oczy!
Wystarczy przyglądnąć się buziom lalek i już się je lubi!
 nawet te, które prezentują najbardziej typowy makijaż
 nawet te, które nie mają rzęsek namalowanych na powiece
 Mira ma, według mnie,  najładniejsze oczy wśród wszystkich moich lalek
niemal równie pięknie patrzy na człowieka Barbie Wielkanocna

 a tu już zaczynają się oszczędności  Mattela  i zmniejszanie rozmiaru oka
 tu już Mattel jest bardzo sknerowaty wobec swoich córek
 te trzy dla porównania- no, którą wybierasz- bo ja Mirę!
Chciałabym mieć kiedyś Midgie, rówieśniczkę Miry lub starszą- musiała być bardzo ładna...
teraz wszystkie trzy starsze: 
 i wszystkie paniusie razem
 i jedna paniusia osobno...

23 komentarze:

  1. Przepiękne stadko! Wszystkie damy wspaniałe, ale ta ostatnia... <3 Wnoszę o stworzenie specjalnej zakładki ze zdjęciami z Szczuropiesą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przemyślę sprawę założenia zakładki ze Szcuropiesą, aczkolwiek jest to blog o lalkach...

      Usuń
  2. Hello from Portugal! the red dress with hearts is very nice!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. =)Hallo! Yes, the red dress with hearts is my favorite.

      Usuń
  3. Mi się najbardziej podoba lalka w fioletowej koszulce. Ona ma to COŚ.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rudaska kładzie wszystkie Barbiochy pokotem. Nie ma blond włosów a i tak jest ciekawsza i wdzięczniejsza. Ślę pięknej Szczurkównie pozdrowienia od siebie i mojej Aligatorzycy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta Midgie jest jedyna w moich chomiczościach, może kiedyś natrafię na starszą od niej... byłaby pewnie ładniejsza

    Aligatorzyca? mmmmm romantycznie! ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Emmą się zgadzam co do sukni, a ze Starym Zgredem co do lalki. Szczuropiesa jest bardzo fotogeniczna i widać, że lubi pozować. Gosiu jeszcze raz dziękuję za prezent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. =) A ja się cieszę, że w jesieni masz Wielkanoc =)

      Usuń
  7. Lalki... no, lalki... ale ten upaprany ziemią dziób! Kurrrrrde, jak ja chcę jamnika! Ale to byłby siódmy pies, a to lekka przesada...
    Proszę wytarmosić ode mnie parówkową paszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psa trzeba umieć złapać w obiektyw... ja się dopiero uczę! Jamniki są okropne! Potrafią zadręczyć człowieka swoja miłością na śmierć!
      Wolę koty, bo zazwyczaj sa jak dobry przyjaciel- pojawiają się, gdy są potrzebne... a Szczuropiesice musiałam przygarnąć... czuję się za nią odpowiedzialna, lubię ją... ale wolę kota.

      Usuń
  8. Ja także lubię oczy starszych Basiek. I nie ważne czy to była Superstarka, Kira, czy Midge'a ;)
    W późniejszych latach Mattel podobno postanowił bardziej wynaturalizować lalki, co według mnie na zdrowie im nie wyszło.
    Chociaż od każdej reguły jest wyjątek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się z Tobą zgadzam! Nowsze lalki- zwłaszcza te powszechnie dostępne mimo swego pseudonaturalnego wyglądu rzadko wydaja mi się ładne. Oczy to dla mnie kwintesencja Barbie

      Usuń
  9. Te starsze Barbie mają swój urok i nic tego nie zmieni...
    Może pora pomyśleć nad petycją do Mattela żeby pomyślał o powrocie do korzeni...

    Proszę wygłaskać psinkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Mattel wcale się nie interesuje opiniami kolekcjonerów...

      Szczuropies pogłaskany

      Usuń
  10. Mi też bardzo podobają się oczy staruszek. Nadawały im słodszy wyraz twarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się z Tobą. Lalki były o wiele ciekawsze.

      Usuń
  11. Wszystkie laleczki są cudowne, ale faktycznie oczy Miry są tu najpiękniejsze :P
    W ogóle te starsze Baśki Mattela mają w sobie to COŚ, czego z pewnością nie posiadają obecne egzemplarze...
    Pozdrawiam,
    malutka205_2008 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak- Mattel wkładał kiedyś duszę w małe ciałko każdej lalki- a teraz zazwyczaj produkuje różowe, brokatowe ... tandetne buble

      Usuń
  12. Gosiu, już wiem kim jest ta lalka z mocno fioletowymi oczami i w fioletowej satynowej koszulce! To Lilac & Lovely Barbie z 1987! :D

    OdpowiedzUsuń