Obserwatorzy

niedziela, 28 marca 2021

"Trza być w butach na weselu..."

 Czasami nachodzi mnie, żeby pogadać o lekturach szkolnych. Jedną z nich jest "Wesele".7

 To piękny, przesycony symbolami dramat Stanisława Wyspiańskiego. Dobra, dobra... pewnie tylko historycy literatury i nauczyciele ekscytują się takimi sprawami- a tu o lalce ma być... ale jeszcze chwilę ponudzę... otóż jest taka scenka w "Weselu", w której Pan Młody i Panna Młoda są przez chwilę sami.  Panna Młoda narzeka, że buty ma ciasne, a Pan Młody, który oczywiście jest przesiąknięty chłopomanią, zachęca ją do zdjęcia butów i chodzenia boso. Jednak to bulwersuje Pannę Młoda i wypowiada słowa, które stanowią tytuł tego wpisu.

Z racji tego, że nikt z Was nie przyszedł tu czytać "Wesela", tylko lalki pooglądać, no to mogę powiedzieć, że po latach cierpliwego czekania i w wyniku współpracy z sympatyczną Kamilką, dotarła do mnie Panna Młoda. Z racji tego, że pochodzi z bardzo daleka, gdzieś po drodze zgubiła buciki... ale oczywiście znalazłam jej zastępcze- bo przecież "trza być w butach na weselu!"




zdjęcia robocze, suknia jeszcze w praniu


Aktualnie trwają poszukiwania Pana Młodego



licznik 190457


10 komentarzy:

  1. Poszukiwania pana młodego? A co, zwiał sprzed ołtarza? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten, który jest przez producenta przypisany do niej- jest niemal niemożliwy do kupienia... więc rozglądamy się za innym... najlepiej takim w mundurze =)

      Usuń
  2. No właśnie, a gdzie on?
    A "Wesele", jako jedyną lekturę, przeczytałam jednym tchem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie szkopuł w tym, że bardzo, ale to niezwykle bardzo trudno go kupić- takiego z całym wyposażeniem, więc szukamy innego

      Usuń
  3. Jak nie możesz kupić to sobie zrób. Uszyc ubranko to przecież potrafisz. A, że "trza być w butach na weselu", to nie ma zmiłuj. Całe wesele kuzynki przetańczyłam w butach na 9 cm obcasie, nigdy przedtem nie mając na nogach takich butów. Następnego dnia nie mogłam w nich zrobić jednego kroku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kwestii Pana Młodego faktycznie coś jeszcze da się załatwić... bardzo mi miło, że przywołałam u Ciebie takie wspomnienia

      Usuń
  4. Może urządzisz jej speed dating? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inne pullip z moich zbiorów by mi tego nie darowały...

      Usuń
  5. Oby udało się znaleźć odpowiedniego kandydata na męża ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mojej koleżanki jest taki jeden... negocjacje trwają...

      Usuń